Haber

THY uçağı Hollanda’da düştü

Türk Hava Yollarına ait bir uçak, Hollanda'nın Amsterdam kentinde Schiphol havaalanına inerken yere çakıldı.

Türk Hava Yollarına uçağının 

125 yolcusu vardı

Türk Hava Yollarının 1951 sefer sayılı uçağı, Hollanda’nın Amsterdam kentinde Schiphol havaalanına inişte yere çakıldı.

Görgü tanıkları, A-9 otoyolunun hemen yanında bulunan havaalanının pistine ulaşamadan yere çakılan uçağın üçe ayrıldığını, bazı yolcuların uçaktan ayrıldığını belirtti.

Uçakta kaç kişinin bulunduğu konusunda çelişkili bilgiler verilirken, kazada ölen ya da yaralanan olup olmadığı henüz bilinmiyor.

Uçakta 125 yolcunun ve 8 mürettabatın olduğu bildirildi.

Yardım ekiplerinin olay yerine gittiği kaydediliyor.

Uçak saat 08.22’de İstanbul’dan kalktı.

THY kriz masası oluşturdu
Amsterdam Havaalanı’na inerken yere çakılan THY uçağı için THY Genel Müdürlüğü bir kriz masası oluşturdu.

İşte uçaktaki ekibin isim listesi
Amsterdam’da yere çakılan THY uçağındaki kokpit ve kabin ekibinin isim listesi:

KOKPİT: Hasan Tahsin Arısan, Olgay Özgür ve Murat Sezer.

KABİN: Figen Eren(kabin amiri), Perihan Özden, Ulvi Murat Eskin ve Yasemin Vural.

Facia teğet geçti
Türkiye’nin Lahey Büyükelçisi Selahattin Alpar: “Uçak çok şükür ki otoyola düşmedi”

Türkiye’nin Lahey Büyükelçisi Selahattin Alpar, Hollanda’da kaza yapan THY uçağındaki yolcuların çoğunun Türkiye ve Hollanda vatandaşı olduğunu söyledi.

Büyükelçi Alpar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bunun beklenmedik bir kaza olduğunu belirterek, “Aldığımız bilgilere göre uçakta 72 Türk, 32 Hollanda vatandaşı vardı” dedi.

Yaralıların çeşitli hastanelere kaldırıldığını kaydeden Alpar, “En hızlı şekilde tedavileri yapılıyor. Büyükelçilik olarak kriz masasıyla sürekli temas halindeyiz. Uçağın otoyolu kılpayı geçip çamurlu alana düştüğü anlaşılıyor. Çok şükür ki otoyola düşmedi, çok büyük facia olabilirdi” diye konuştu.

Kuleyle uçak arasındaki son diyalog
Yapılan son konuşmalar ortaya çıktı.

THY’nin 1951 sefer sayılı uçağı ile Amsterdam Schiphol Havalimanı Hava Trafik Kontrol Merkezi (ATC-Air Traffic Control) arasında yapılan son konuşmalar ortaya çıktı. İşte kuleyle uçak arasındaki o son diyalog…

Kule: THY 1951, 7 bin feet (2 bin 600 metre) yüksekliğe alçalabilirsiniz.

THY 1951: Anlaşıldı 7 bin feet’e alçalıyoruz.

Kule: THY 1951, 4 bin feet’e (bin 300 metre) alçalabilirsiniz.

Uçak:  Anlaşıldı, 4 bin feet’e alçalıyoruz.

Kule: 4 bin feet’te 18 sağ pistine ILS kullanarak yaklaşabilirsiniz. Papa Lima noktasını rapor edin.

Uçak: Papa Lima noktası 4 bin feet rapor edilecek.

Kule: 180 derece başa dönün yaklaşmaya serbestsiniz.

Uçak: Sağa, 180 derece başa döndük. 18 sağ pistine ILS yaklaşması yapıyoruz.

Kule:  Anlaşıldı. Kule ile temasa geçebilirsiniz. Kule frekansı 118.27, bye bye.

Uçakta büyük şüphe!
İstanbul-Amsterdam seferini yapan THY’nin 1951sefer sayılı Tekirdağ uçağının düşüş sebepleri merak ediliyor. Gelen son iddiaya göre Tekirdağ uçağı Pazartesi günü teknik sebeple pist başından geri döndü. Uzmanlar bir kaç cümleyle olayı HABERTÜRK’e yorumladı…

Emekli Havacı Tümgeneral Yaşar Demirbulak : “Bir arızanın uçağı düşüreceğini sanmıyoprum ama havacılıkta sıfır ihtimal diye birşey yoktur. Herşey olabilir”

Türkiye Hava Yolları Pilotlar Derneği Başkanı Savaş Şen Böyle bir durumda arkadaşımız uçmaz. Uçuşa elverişsiz durum varsa zaten izin verilmez. İki gün önce olmuş bir arızanın bu olayla alaka kurulmasını doğru bulmuyorum. Kaptan kararıdır uçmak ama kaptan da tek başına bu kararı veremez.

10 saniyede yere çakıldı
Hollanda’nın Amsterdam kentindeki Schiphol Havaalanı’na inerken düşen Türk Hava Yolları’na (THY) ait uçaktaki yolcuların yakınları, akşam saatlerinde Amsterdam’a geldi. Kaza sonrası, 70 yolcu ve mürettebat yakınıyla 14 THY aile destek birimi görevlisi, Airbus 321 tipi THY uçağıyla, Hollanda’ya gitmek üzere İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan hareket etmişti.

Kazadan kurtulan yolculardan iş adamı Mustafa Bahçecioğlu, yaşanılan kazadan kurtulmalarını büyük bir mucize olarak değerlendirdi. Bahçecioğlu, “İneceğimiz sırada kaza meydana geldi. Neye uğradığımız şaşırdık. Uçak 10 saniye içinde yere çakıldı. Tam bir can pazarı yaşandı. Çığlık sesleri yükselmeye başladı. Kendim arkadaşım Mustafa Atman ile uçaktan indik. Daha sonra yaralılara yardım etmeye başladık. Sonra yetkililer bizi uçağın yakınından uzaklaştırarak bir hangara götürdüler. Burada ilk müdahale yapıldı. Ardından hastanelere götürdüler. Kontrollerimiz yapıldı. Bu arada Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan aradı, geçmiş olsun dileklerini iletti. Bizi son derece memnun etti. Olayda herhangi bir kasıt yoktu. THY’ninde bir kusuru yoktu anlık bir olay oldu. Tüm milletimizin başı sağ olsun.”

Kazazede yakınları kahraman pilot Hasan Tahsin Arısan’a dualar gönderdi. Yaralı yakınları, Amsterdam Schiphol havalimanında Türkiye’den gelen yakınlarını karşılayarak yaralı akrabalarının bulunduğu şehirlerdeki hastanelere akın ettiler. Bunlardan biri de Cemalettin Akyar idi. Düşen uçaktaki yolculardan Ali Yardım’ın akrabası Akyar, kayınbiraderinin hastanede olduğunu, canı sağ olduğu için Allah’a şükrettiğini söyledi. Akyar “Şoka girdik. O anı anlamak için yaşamak lazım. Pilot iyi iş başardı. Kaynım Ali Yardım’a, uçak düştükten ancak 3 ila 4 saat sonra buluşabildik. Şu anda onun kardeşini alıp hastaneye götürmek için buraya geldim.” dedi.

Kazada ağır yaralanan Ahmet Peynircioğlu’nun annesi Neyra Peynircioğlu da kazayı duyar duymaz THY ile temasa gelip Hollanda’ya geldiğini söyledi. Peynircioğlu, “Türkiye saati ile 11.35 te beni aradı. Anne uçak düştü ben iyiyim dedi. Sonrasında kendisi ile görüşemedik. Oğlum Utrecht üniversitesinde okuyordu. Şu anda Leiden Hastanesi’nde, onu görmeye gidiyorum. Acımız çok büyük. Ölenlere Allah’tan rahmet diliyorum.” dedi.

Kazazede yakını Nihat Yıldız, kazayı ilk öğrendiğinde Hollandalı yetkililer ile temasa geçtiğini, kazadan kurtulan yakınının Badhovedorp’ta bir spor salonunda olduğunu söyledi. Yıldız “Olayı ilk Hollanda televizyonundan duydum. Ben de kendisini karşılamak için hazırlanmıştım. O sırada uçak düşer düşmez hemen ilk olay yerine gittim. Ardından yetkililer eşliğinde spor salonuna getirildim. Orada olmadığını görünce bir an öldüğünü sandım. Sonra ben yetkililere durumu sordum Haarlem kentinde hastanede dediler. Ayağı kırılmıştı. Allah’a şükür fazla bir hasar yoktu.Tüm halkımızın başı sağ olsun. Ölenlerin acılarını paylaşıyoruz.” dedi.

Hollandalı görgü tanıkları: Pilot son ana kadar uğraştı
Hollandalı görgü tanığı Yvonne Boogers, Hollanda televizyonlarına yaptığı ilk açıklamada ise, havaalanının yanındaki yolda otomobiliyle giderken uçağın burnu yere doğru ve normalden alçakta indiğini gördüğünü söyledi. Boogers, “Bir şeylerin yanlış gittiğini hemen anladım. Pilot son ana kadar uçağın burnunu kaldırmaya uğraştı. Daha sonra bir kıvılcım çıktı ve uçak yerde yatıyordu” dedi.
Kazanın ardından Schipol Havalimanı’nda trafik sınırlandırıldı. Gelen birçok uçak Rotterdam Havalimanı’na yönlendirildi.

Uçağı ikinci pilot kullanıyormuş
Kaptan pilot o sırada kuleyle irtibatta bulunuyormuş.

Olay ani, gelişmiş. Birden hava boşluğuna giriyorlar ve kendilerini yerde buluyorlar. Olay öncesinde herhangi bir uyarı gelmemiş. Kaptan pilotun uçağı kullanmadığı, ikinci pilotun kullandığı söyleniyor. Kaptan pilot kuleyle diyalog kurmuş.
İkinci pilotun tecrübeli olmadığı için gelişen olay esnasında başarısız olduğu varsayımları da ortaya çıkabilir. Bir de burada ciddi bir kriz daha ortaya çıktı. Türk makamları ile Hollanda makamları arasında iletişim kopukluğu var.

Enkaz incelenmeye başlandı
THY’nin dün Amsterdam’da düşen uçağında ve uçağın çevresinde uzman incelemesi bu sabah erken saatlerde başladı. Uçağın düşüş nedeninin incelenmesine başlanırken, kara kutular Paris’e gönderildi. Dün bulunan birinci kara kutu Paris’e gönderilmiş ancak sabah erken saatlerde ikinci kara kutu da bulunmuştu. THY teknik heyeti ve Hollandalı uzmanlar incelemelerine devam ediyor. Öte yandan yetkililer, uçağın yere çok yakın bir yükseklikte serbest düşüş şeklinde yere çarptığını iddia etti.

Türk Hava Yolları kalitesini ispat etmişti
THY, bağımsız denetleme kuruluşu Skytrax şirketince ”Kalitesi Onaylanmış Havayolları” (Quality Approved Airlines) 27 havayolundan birisiydi

Son beş yıldır kalite ve serviste çıtayı yükselten, Boeing 777-300 ER tipi uçaklarıyla uzun bir aradan sonra first class hizmete başlayan Türk Hava Yolları, bağımsız denetleme kuruluşu Skytrax şirketince ‘Kalitesi Onaylanmış Havayolları’ (Quality Approved Airlines) 27 havayolundan birisiydi. Skytrax, havayolu ile seyahat edeceklere rahat ve konforlu bir yolculuk için bu listedeki havayollarından birini tercih etmelerini öneriyordu. Kalitesi onaylanmış şirketler teknikten, personele, sunumdan, kaliteye kadar 750 farklı parametre üzerinden değerlendiriliyordu.

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu